|
Svařování rámu jízdního kola z titanové slitiny
Richter, Tomáš ; Kandus, Bohumil (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá svařováním rámu jízdního kola z titanové slitiny. První část je zaměřena na samotné jízdní kolo. Jsou zde rozebrány typy kol, materiály, ze kterých se rámy vyrábí a vliv některých rozměrů na jízdní vlastnosti. Další kapitola je věnována titanu. Tato kapitola popisuje vlastnosti titanu a jeho slitin používaných na rámy. Dále je popsána metoda TIG, kterou se titan nejčastěji svařuje. Tato metoda je zde zmíněna obecně i konkrétně pro svařování titanu. Poslední část je věnována technologii výroby rámu kola.
|
| |
|
Napjatostní a pevnostní analýza rámu jízdního kola a stanovení poddajnosti ve vybraných místech konstrukce.
Prášil, Jiří ; Horníková, Jana (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo provést napěťově deformační analýzu konstrukce rámu jízdního kola za přístupů prosté pružnosti. Musel jsem nejdříve toto úlohu převést z prostorové úlohy na rovinnou a dále zjednodušit tak, aby splňovala prutové předpoklady. V této práci jsem se hlavně zaměřil na statickou bezpečnost konstrukce. Bezpečnost jsem vypočítal pro dva zatěžovací módy. První, když cyklista jede bez šlapání a druhý, když cyklista jede do kopce ve stoje. Při výpočtech jsem použil matematických softwarů jako je Mathcad 14 či Maple 12 ale také modelovacích softwarů především Autocad, pro určení přesných vzdáleností. Matematickou analýzu jsem zkontroloval s výsledky z programu ANSYS.
|
| |
|
Svařování rámu jízdního kola z titanové slitiny
Richter, Tomáš ; Kandus, Bohumil (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá svařováním rámu jízdního kola z titanové slitiny. První část je zaměřena na samotné jízdní kolo. Jsou zde rozebrány typy kol, materiály, ze kterých se rámy vyrábí a vliv některých rozměrů na jízdní vlastnosti. Další kapitola je věnována titanu. Tato kapitola popisuje vlastnosti titanu a jeho slitin používaných na rámy. Dále je popsána metoda TIG, kterou se titan nejčastěji svařuje. Tato metoda je zde zmíněna obecně i konkrétně pro svařování titanu. Poslední část je věnována technologii výroby rámu kola.
|
|
Napjatostní a pevnostní analýza rámu jízdního kola a stanovení poddajnosti ve vybraných místech konstrukce.
Prášil, Jiří ; Horníková, Jana (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo provést napěťově deformační analýzu konstrukce rámu jízdního kola za přístupů prosté pružnosti. Musel jsem nejdříve toto úlohu převést z prostorové úlohy na rovinnou a dále zjednodušit tak, aby splňovala prutové předpoklady. V této práci jsem se hlavně zaměřil na statickou bezpečnost konstrukce. Bezpečnost jsem vypočítal pro dva zatěžovací módy. První, když cyklista jede bez šlapání a druhý, když cyklista jede do kopce ve stoje. Při výpočtech jsem použil matematických softwarů jako je Mathcad 14 či Maple 12 ale také modelovacích softwarů především Autocad, pro určení přesných vzdáleností. Matematickou analýzu jsem zkontroloval s výsledky z programu ANSYS.
|